روستای مرادآباد اراک

روستای مرادآباد از روستای بخش مرکزی شهرستان اراک می باشد.

کانال تلگرام روستای مراد آباد

نویسندگان

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

با توجه به باران خوبی که امسال در روستا بارید طبیعت بهاری روستا بسیار دیدنی است.

جهت مشاهده بقیه عکس ها به ادامه مطالب مراجعه نمایید

بهزاد حسینی

حادثه کربلا از منظر تربیت فرزندان

حادثه کربلا، جاودانه‏ترین رویدادى است که زمانه در بستر خودمانند آنرا ندیده است. حادثه‏اى که آثارش در حصار مرزهاى اسلامى‏محدود نگشته و خورشید فروزانش همه گیتى را تا ابد درخشان‏گردانید. همه کسانى که پیرامون این حادثه به تامل نشسته‏اند،به فراخور شناخت‏خویش از آن درس گرفته، مبارزان درس مبارزه،آزادگان درس آزادگى، شهادت طلبان درس شهادت و مصلحان اجتماعى‏درس اصلاح گرفته ‏اند

این واقعه بى‏نظیر

بهزاد حسینی

استاد شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان واقع در 75 کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان می گشاید. پس از طی دوران طفولیت به مکتبخانه رفته و به فراگیری دروس ابتدایی می پردازد. در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد عزیمت نموده و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال می ورزد. در سال 1316 علیرغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و علیرغم مخالفت دوستان و نزدیکان، برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم می شود در حالی که به تازگی موسس گرانقدر آن، آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی دیده از جهان فروبسته و ریاست حوزه را سه تن از مدرسان بزرگ آن آیات عظام سید محمد حجت، سید صدرالدین صدر و سید محمد تقی خوانساری به عهد گرفته اند.

بهزاد حسینی

 

عدالت اجتماعى

روش امام علیه السلام در عدالت مانند روش رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم بود اگر نگوییم عین همان روش بود، زیرا پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: «مشت من و مشت على در عدالت برابر است»، (1) و فرمود:«او از همه شما به عهد خدا وفادارتر، به امر خدا عامل‏تر، در میان رعیت عادل‏تر، در تقسیم مساوى قسمت کننده‏تر و نزد خدا با مزیت‏تر است». (2)



و خود حضرتش فرمود: «به خدا سوگند اگر بر خار مغیلان شب را تا به صبح بر خار سعدان (3) بیدار به سر برم، یا مرا در غل و زنجیر به روى زمین کشند نزد من محبوبتر از آن است که روز قیامت خدا و رسول را در حالى دیدار کنم که بر برخى از بندگان ستم نموده یا چیزى از کالاى بى ارزش دنیا براى خود غصب کرده باشم...به خدا سوگند اگر هفت اقلیم را با همه آنچه در زیر افلاک آنهاست به من دهند تا با گرفتن پوست جوى از دهان مورچه‏اى نافرمانى خدا کنم هرگز نخواهم کرد». (4)

و فرمود:

بهزاد حسینی