روستای مرادآباد اراک

روستای مرادآباد از روستای بخش مرکزی شهرستان اراک می باشد.

کانال تلگرام روستای مراد آباد

نویسندگان
میقان برای آموزش دروس جدید روزها از روستای مرادآباد با پای پیاده به آنجا می‌رود تا موفق به دریافت مدرک تحصیلی ششم می‌شود و همچنان در کنار پدر به شغل شریف کشاورزی برای کسب روزی و رزق حلال کمک می‌کند.

ادامه مسیر زندگی سید حسن با حضور یک مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان در روستا متحول می‌شود آن‌گونه که خودمی گوید: «روحانی جوانی بانام شیخ ابوالفضل مجاهدی گلپایگانی وارد روستایمان شد گویا سال اولی بود که برای تبلیغ آمده بود خیلی تجربه منبر نداشت ولی مردی پاک‌نیت بود که شروع آشنایی من با ایشان و روحانیت بود، از پدرم تقاضا کرد که اگر اجازه دهند مرا برای تحصیلات به قم بفرستند پدرم به دلیل مشکلات اقتصادی که داشت ابتدا نمی‌پذیرفت و می‌گفت سید حسن پسر بزرگم من است و در کار زراعت به من کمک می‌کند و من توان مالی برای تأمین هزینه‌ها و کمک مالی به ایشان را برای تحصیل ندارم ولی علی‌رغم این مشکلات با اتمام ماه مبارک رمضان پدرم موافقت کرد و من راهی قم شدم.»

حجت‌الاسلام حسینی در سال 1345 در جوار بارگاه حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) همراه با توسل به پیشگاه آن حضرت، در مدرسه ملاصادق تحت اشراف حضرت آیه الله گلپایگانی به تحصیل علوم دینی می‌پردازد. دروس مقدمات و سطح حوزه را نزد علمای برجسته‌ای همچون مرحوم آیت‌الله ستوده و مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی می‌آموزد.

بهره‌مندی از یک دوست وهم مباحثه‌ای مهذب به نام حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری که تاکنون نیز این دوستی ادامه یافته موجب می‌شود تا مطالعات عمیق و گسترده‌ای در زمینه‌های تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه و کتب حدیثی مانند کتاب شریف اصول کافی نصیب ایشان شود.

مطالعه علوم معقول و فلسفه اسلامی در محضر آیت‌الله شیرازی و بهره‌مندی وافر از دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات مرحوم گلپایگانی، وحید خراسانی و مکارم شیرازی پایه‌های علمی او را استحکام می‌بخشد و زمینه حضور وی را برای فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی توأم با تحصیل فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی به دلیل اختناق‌های دوران ستم‌شاهی در کنار تحصیل،، خدمات فرهنگی و دینی خویش را از همان روستای کوچک خود آغاز کرد و سختی‌های ناشی از جاری کردن جویبار فضیلت و علوم اهل‌بیت علیهم‌السلام را به‌تنهایی بر دوش کشید و به پرورش نسل جوان و انقلابی پرداخت؛ حضور در تجمعات و برگزاری راهپیمایی در دوران شکل‌گیری انقلاب و تبلیغ در روستای مرادآباد و روستاهای اطراف همچون آزاد مرزآباد، میقان، مشهدمیقان و مشهدالکوبه و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، سخنرانی و بیان احکام و مسائل دینی در ایام تبلیغی ماه‌های محرم و صفر، ماه مبارک رمضان و مناسبت‌ها و اعیاد دینی و وفیات در روستاهای مزبور و نیز مساجد محله سکونتشان در قم و مشاوره دینی در آسایشگاه جانبازان تهران از جمله توفیقاتی بود که در طول 50 سال خدمت صادقانه فرهنگی نصیب ایشان گردید.

او با این که می‌توانست وسایل زندگی بهتری در شهرهای قم و یا تهران برای خود فراهم کند، در کمال سادگی و بدون آلایش به سر برد و با کمک به اهالی روستای خود و روستاهای اطراف، زهد و ساده زیستی را با محبت به مردم عجین ساخت.

توجه به شرایط اجتماعی و مشکلات معیشتی مردم روستا ازجمله دغدغه‌های حجت‌الاسلام حسینی بود که همواره در کنار مردم درصدد رفع مشکلات برمی‌آمد، آن‌گونه که خود ایشان در زمینه ساخت جاده روستا می‌گوید: «روستای ما جاده نداشت زمستان که می‌شد اگر خانم حامله‌ای را برای زایمان می‌خواستند به شهر ببرند نوزادش تلف می‌شد.» لذا اقدامات گسترده‌ای در روستای مرادآباد و روستاهای اطراف با کمک مردم و دستگاه‌های دولتی و نهادهای ذی‌ربط انجام داده‌اند که از جمله آنها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

احداث و آسفالت جاده مرادآباد و جاده زیارتی مرادآباد به مشهد میقان و جاده شوسه بقعه پیرمرادآباد و آب‌رسانی و برق‌رسانی روستا و بقعه، احداث مدرسه، مسجد، حمام، مخابرات، حسینیه، کانون فرهنگی، غسالخانه روستای مرادآباد و مسجد روستای آزادمرزآباد، تأمین زمین برای احداث مسجد مرادآبادی‌های مقیم اراک.

ایشان در سال گذشته دچار نارسایی کلیوی شده و در حال حاضر تحت درمان و هفته‌ای چند نوبت دیالیز می‌شوند. ناراحتی قلبی ایشان نیز موجب شده است که مثل گذشته نتوانند به خدمات دینی، فرهنگی و اجتماعی خود به شیعیان و دوستداران اهل‌بیت بپردازند، لذا به‌رسم قدردانی و سپاس از این‌همه گذشت و فداکاری ایشان همایش نکوداشت نیم‌قرن خدمات حجت‌الاسلام سید حسن حسینی 24 شهریور هم‌زمان با روز مباهله با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی برگزار می‌شود


بهزاد حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی