روستای مرادآباد اراک

روستای مرادآباد از روستای بخش مرکزی شهرستان اراک می باشد.

کانال تلگرام روستای مراد آباد

نویسندگان


چوب الک بازی


بازیکنان به دو گروه تقسیم و به قید قرعه، یکی از گروهها، بازی را شروع می کند یعنی: چوب کوچک (الک)را روی یک چاله ی کوچک یا وسط دو عدد آجر قرار داده و با سر چوب بزرگ (چوب) که در زیر آن قرار داده،به سمت بالا انداخته و با ضربه ای که به الک می زند  با قدرت به طرف نفرات گروه حریف که در محوطه هستند پرتاب می کند. اگر الک در هوا گرفته شود، پرتاب کننده اخراج می شود، وگرنه بایستی آن را از روی زمین بردارند و به طرف چاله (یا آجرها) بیندازند. و بازیکن چوب به دست می تواند تا الکی  را که به طرف چاله اش پرتاب  می شود را  با ضربه دورش سازد، اگر نتواند و فاصله ی الک با چاله کمتر از قدچوب باشد،سوخته است و اگر توانسته باشد که با ضربه دورش سازد، فاصله را، از چاله با طول چوب می شمارند. یک، دو، سه،...

بازی ادامه پیدا می کند تا  حریف  بتواند  تعداد شماره های چوب به حدّ نصاب (مثلاً 50) برساندو در این لحظه تیم حریف برنده است ، یکی یکی از اعضا باید با چوب ضربه ای  را با سر چوب  مشابه توپ پینگ پنگ و راکت ضربه های کوچک و یکنواخت بزنند و می شمارند. بعد هر کدام، به تعدادضربه ای که به الک زدند، الک را با ضربه ی سنگین دسته، به طرف جلو می زند و هرالک که در هوا گرفته شود، گیرنده آن را به طرف مبدأ پرتاب می کند، تا اینکه تمامی نفرات گروه دسته به دست به تعداد ضربه به الک هایش برالک نواخته باشند.

طول مسیر (آخرین محلی که الک می افتد تا محل چاله)، توسط نفرات گروه حریف یک پس از دیگری، به عنوان جریمه با دویدن طی می شود. به طوری که با عبارت (ذو ) شروع شده باشد و صدای ذوبه صورت کشیده تا لحظه ی نفس کشیدن ادامه یابد. (یعنی هرکجا صدای بازیکنی قطع شد، یکی از دوستان دنباله ی مسیر را با صدای (ذو...) می دود اگر در انجام این موارد موفق شدند،در دور بعدی کنترل بازی را در دست می گیرند و با دسته کار می کنند و اگر نتوانند، باز در وسط محوطه بازی کرده، باید هر بازیکن حریف تا چاله به نفرات برنده کوله بدهند..

اهداف و نتایج بازی:

1- نقویت نیروی بدنی

2- پرکردن اوقات فراغت

3- تخلیه انرژی
4- تقویت نیروی چابکی
5-تقویت روحیه جمع گرایی
6- تقویت دستگاه تنفسی
7-تقویت حس
بهزاد حسینی

نظرات  (۱)

۲۹ دی ۹۴ ، ۱۹:۳۱ علیرضا رستگاران
راستی به نظرم درباره معرفی شهدا به اسم اکتفا نکنید خوب است مطالبی هم درخصوص اونها بنویسید ممنون حداقل درمورد بستگان این حقیر امادگی دارم مطالبی اززندگی وخاطرات خانواده شهیدان ازادی وامینی را تقدیم کنم تا درسایت درج نمایید ممنون.
پاسخ:
سلام
بله درست می فرمایید حتما از مطالب شما استفاده خواهیم کرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی