روستای مرادآباد اراک

روستای مرادآباد از روستای بخش مرکزی شهرستان اراک می باشد.

کانال تلگرام روستای مراد آباد

نویسندگان
نهالی که بیست و دو سال پیش در خاک پاک مسجد جا گرفت، اینک چنان تنومند و پر برگ و بار است که سرزمین پهناور ایران را در زیر سایه خویش گرفته و منشا خیر و برکت فراوان است.

  علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت 18 اسفند، بزرگداشت بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را گرامی داشت.

 متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است:

ابتکار تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ایده ای ناب و فضیلتی پرثواب بود که امروز تبدیل به جریانی سازنده و پربار شده است. نهالی که بیست و دو سال پیش در خاک پاک مسجد جا گرفت، اینک چنان تنومند و پر برگ و بار است که سرزمین پهناور ایران را در زیر سایه خویش گرفته و منشا خیر و برکت فراوان شده است.

 بی تردید دستاوردها و توفیق های متعدد در طول این سال ها مرهون حمایت و هدایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. ایشان در فرازی از بیاناتشان در خراسان شمالی فرمودند: ". . . خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، بامدارا"

 امروز دستاوردها و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آنقدر زیاد و متنوع اند که شمردن فهرست توفیق های تازه آنها نیز در این مجال نمی گنجد اما همان گونه که از سخنان رهبر معظم انقلاب برمی آید مهم ترین هدف این کانون ها تجهیز شدن به "سلاح معرفت" است؛ سلاحی که نه برای نابود کردن بلکه برای احیا کردن و تعالی روح جوانان ضروری است و همه دستاوردهای کمی این کانون ها در همین مسیر قرار دارد.

 و اما آنچه بیش از همه در دایره فعالیت بیست و دو ساله کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مهم و قابل توجه است، حضور هزاران جوان علاقه مند به فرهنگ و هنر در این کانون هاست. و چه دستاوردی بالاتر از اینکه جوانان ایران اسلامی در خانه خدا، فرهنگ و هنر و معرفت دینی را بیاموزند و به مراتب شایسته دست یابند.

 حمایت از 17950 کانون فعال و تاسیس 1654 کانون جدید در سال جاری که مجموع کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را به 19604 کانون افزایش داده، بیانگر توسعه کمی و فراگیر این کانون هاست؛ علاوه بر این، تجهیز کانون ها و کتابخانه ها، فعالیت های متنوع قرآنی، آموزشی و پژوهشی، فرهنگی و هنری، پیگیری و اجرای برنامه های ستاد اقامه نماز و برنامه های روستایی تنها گوشه ای از فعالیت های منظم و برنامه محور این ستاد و شایسته سپاس فراوان است.

 بی تردید بعد از لطف حضرت حق، کوشش بی شائبه و خالصانه آنان که باغبان این نهال پرثمر بوده اند در به بار نشستن این شجره طیبه موثر و مفید بوده است. از همه کسانی که در طول این بیست و دو سال به بار نشستن این شجره طیبه موثر و مفید بوده است. از همه کسانی که در طول این بیست و دو سال با قدم و قلم خود برای شکل گیری و تداوم این جریان تاثیرگذار در جای جای میهن اسلامی تلاش کرده اند، به ویژه مقام معظم رهبری به خاطر حمایت های ویژه و همیشگی، روحانیت معزز، حضرات آیات و علمای محترم در تهران و استان ها، ائمه جمعه و جماعات، استانداران و مسئولان محلی، مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها و مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور سپاسگزاری می کنم. باشد که نیات پاک شما مورد عنایت صاحب خانه قرار گیرد و ره توشه دنیا و آخرت شود.

 علی جنتی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

بهزاد حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی